בין חזון למעשה – יום טיול לנגב

יום טיול בעקבות חזונו של בן גוריון בנגב

במכון למורשת בן-גוריון

"אסור אף פעם להשתעבד ליש ולקיים, אלא עלינו לבחון היש מבחינת החזון ואסור לחסוך כל מאמץ למען התאים המצוי לרצוי" (דוד בן-גוריון)

דוד בן-גוריון, ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של מדינת ישראל, הטביע את חותמו על תהליכים שעיצבו את החברה הישראלית ואת המדינה ומשפיעים עלינו עד היום.
המכון למורשת בן-גוריון קורא לנו לבחון את ערכינו ואת דרכנו כשאנו מביטים אחורה אל העבר, פנימה אל תוך עצמינו וקדימה אל העתיד.
אנו מזמינים אתכם להכרות מקרוב עם דמותו של בן-גוריון ולהעמקה בסוגיות משמעותיות למדינה ולחברה הישראלית, בדרכים מגוונות ומעוררות עניין ואתגר.

בתכנית

ביקור במתחם החדש בצריף בן-גוריון – הסיור מזמן בחינה של דוד בן-גוריון כאדם וכמנהיג ומתמקד בחזון, ביישומו ובבחינת התאמתו למציאות היום.
הסיור כולל את מתחם התערוכות האינטראקטיביות. מיצג האנימציה 'בן-גוריון  מארח', שולחנות ההפעלה הבוחנים את משנתו במבחן הזמן, סרט העוסק בדילמות של מנהיג 'איזהו מנהיג' וגולת הכותרת- ביקור בצריף המגורים של פולה ודוד בן-גוריון שנשתמר כפי שהייתה לבקשת בן-גוריון בצוואתו. בצריף המגורים המבקרים נחשפים לדמותו של בן-גוריון ואישיותו בהתבוננות בחפצים האישיים שלו אותם בחר להציג בביתו

הליכה קלילהל ממצפה חגי לחניון הרועה (בהתאם לתאריך הביקור נשמח לשלב את פריחת החלמוניות (סתיו) או הצבעונים (מרץ))

ביקור באחוזת קבר בן-גוריון במדרשת בן גוריון – סיור המשלב תצפית מרהיבה בה נגלה את משמעות בחירת המקום ונכנס לחזיון אור- קולי במכון למורשת בן גוריון הצמוד לאחוזת הקבר- הכרעותיו של דוד בן-גוריון – חיזיון אור קולי

ארוחת צהרים נשלב בהתאם לצורך הקבוצה – ארוחת כריכים, ארוחה בחדר האוכל במדרשה או בחוות בודדים.

לפרטים נוספים ומי טיול נוספים בשילוב חוות בודדים, מסלולי טיול קלים ומעיינות נסתרים אנו לשירותכם.
שלחו אלינו פרטים כאן ונשמח לחזור אליכם עם תכנית מתאימה.

תגובות והמלצות