תיירות הפנים תופסת את מקומה בקדמת הבמה והאירוח הכפרי כמוצר משמעותי. בשיחות עם מנהלות רווחה, ראשי ועדי עובדים, רכזי גמלאים, סוכני תיירות ומפיקי אירועים מתגבשת לה התיירות ביום שאחרי – צעדים ראשונים למתחילים.
יותר ויותר פניות מגיעות אליי על היום שאחרי, והאמת – זה עושה אותי שמח!
מהשטח נולדים רעיונות, שיטות, סטנדרטים ליום שאחרי , גם עכשיו, עדיין בתוך אי הוודאות. וזה הזמן לראות את התיירות הכפרית במיטבה – צומחת, גמישה, מקבלת החלטות מהירות ויודעת ליישם בזמן אמת.
האירוח הכפרי חייב להתעורר!
בימי טרום קורונה האירוח הכפרי מול המלונות נחשב בטעות לבעייתי ומורכב לקבוצות :
חדרים פזורים על שטח נרחב.
דשאים בהם מרחקי הליכה לחדר האוכל.
כמות אורחים מוגבלת (חלק גדול מאתרי הלינה הכפרית מכילים 20-50 חדרי אירוח).
הצוות הוא צוות מקומי, קיבוצי לפעמים על סגנון דיבורו וגישתו הרגועה מדיי לפעמים לקצב החיים ועוד ועוד ביקורות.
אבל אם נעבור על הרשימה שוב – נראה בזה בימי פוסט קורונה יתרון בולט:
יכולת לאפשר אירוח בחדרים ללא מסדרונות, לובי ומעליות וחדרי מדרגות צפופים.
דשאים ומרחבים לפיקניקים, ארוחות עצמאיות ומקום לסדנאות לקבוצות קטנות.
כמות אורחים מוגבלת ומבוקרת.
יחס אישי, חם, ועובדים נגישים – מרמת הארוחה האפשרית במטבחון המאובזר בחדרים, ועד הקבלה המחייכת ואמפתית של ה"בלבוסטע" בקבלה…
קרבה לטבע, לאטרקציות ולאתרים פתוחים ומרחבים , מרחבים, מרחבים…
מתחמי אירוח בחלוקה פנימית – גם בתוך אתרי הלינה יש מתחמים נפרדים, קבוצות של יחידות אירוח משותפות היוצרות אינטימיות בתוך המרחב הכפרי- למרות שהמלון על פניו מכיל מספר חדרים גדול.
אתרי לינה כפרית "חכמים" לא מוכרים חדר, הם עסוקים בחוויית הלקוח בתפיסה ההוליסטית, כן – גם לקבוצות וגם לFIT – מוצרים משלימים, מכירת תוכן וערכים מעבר לחדר עצמו, ושם יהיה קל יותר לייצר התאמות ודיוקים לעולם התיירות החדש:
פעילויות שטח ביום ובלילה- בשילוב ספקי משנה באחריות המלון / האירוח הכפרי
סדנאות בחללים סגורים מותאמים או בחיק הטבע – מסדנאות הוליסטיות ועד סדנאות בישול (תחליף מצויין למסעדה במלון)
דוגמה טובה ניתן למצוא בבחבילות אירוח טעמי מדבר בערבה הדרומית.
אז מה מוכרים?
על זה בדיוק אנחנו עובדים!
מנסיון של שנים בבניית תכנים, חבילות וערכים לשוק המאורגן באתרי לינה באירוח הכפרי וחיזוק המכירה של החבילות בשוק המאורגן – סוכנים, מפיקים ולקוחות ישירים בפלחי השוק השונים אנחנו יכולים להגיד בבירור:
המעבר למכירת חוויה ותוכן כבר תפסה תאוצה עוד לפני ימי תיירות הקורונה, אבל מתעצמת והופכת למשמעותית וקריטית לכלכלת אתר הלינה ביום שאחרי.
ככה עושים את זה!
אם אתה בעל אירוח כפרי או מלון קח את צוות המכירות, פיתוח התכניות ויחד נבנה את המוצרים הנכונים לימי פוסט קורונה על פי השלבים הבאים, כי חייבים לצאת מהקופסה. עכשיו!
שיטת הכתר – תהליך יצירת חבילת תיירות :
- ניתוח עומק של אתר הלינה על כל יתרונותיו: מרחבי החדרים, מקומות פנימיים וחיצוניים לסדנאות ועוד.
- ניתוח המרחב התיירותי סביב האתר (תוך התייחסות גם לאתרים מובילים בדרך לאתר הלינה)
- פילוח מוצרים בהתאמה לקהלי היעד השונים (תיירות פנים וגם נכנסת)
- בניית חבילות בשיטת הכתר (מוצר, תזמון, מחיר ומחיר חבילה, קריאייטיב וכתיבה שיווקית, עריכת המוצר למכירה, וכמובן… כלי שיווק וקד"מ לדחיפת המוצר בפילוח על פי קהלי היעד)
ומה אתך? חשבת מה קורה יום אחרי שיוצאים לחופשי מהסגר?
לפרטים נוספים של שירותים אותם אני מציע תמצא כאן.
אני זמין כאן או בנייד לכל שאלה, התייעצות וכניסה לתהליך.
כי חייבים להיות מוכנים לתיירות החדשה!